søndag 5. april 2009

Embla har det flott sammen med de små 7


Her er det skikkelig rengjøring - ikke noe tull.

Alt går som vi håper på når det gjelder kullet. De har mye fred og ro. De spiser, sover, småklynker og Embla passer på hver eneste av dem med slikking på magen og i bakenden. Synes vi ser at de vokser for hver gang vi kikker til de. Embla er bare ute noen snarturer og gjør fra seg og ruller seg i snøen. Men hun spiser stort sett ingenting, bare fortsetter med drikking av havresaft.

Når det gjelder "timing" og kjønn er det jo fantastisk. Det er som om Embla og Arkus har "fulgt med i timen". Vi har en bestilling på hannkvalp og resten hunnkvalper; - og hva leverte de - jo nettopp det og i tillegg er det en til overs.....


Vi vet vi skal få innoperert chips og behandlet de små og Embla for spoleorm.
Temperaturmåleren står til høyre i kassen og viser 19 grader. Det ser ut til å være en temp som både Embla og kvalpene trives med.
Embla hadde veldig lyst å bli med på skitur da jeg dro i formiddag, men morsfølelsen var det ikke tvil om....hun viser tydelig at hun er glad og stolt. Ikke lenger en bekymret mor....

4 kommentarer:

  1. Jeg får helt frysninger av å lese hvor bra dette går, helt herlig, og valpene har jo vokst mye ser det ut til.
    Jeg vet ikke mye om ulveklør, jeg har ikke visst at rasen hadde ekemplarer med det mer enn halvannet år. Jeg har nylig vært borti noen som sier at fjerning ikke er nødvendig, at plager ikke er noe problem i skogen el. ellers.
    Noen fjerner mens de enda er nyfødte, og det enda er brusk, andre når de er flere måneder med en operasjon. Er det mange som har ulveklør?
    Jeg ville spurt en smådyrveterinær jeg. Hvorfor ta det bort hvis det ikke er et problem? Jeg skal prøve å finne ut hvor seriøst dette er "forsket" på.
    Tenker på Lundehunden, som skal ha ekstra klør, og det er et pluss i et ekstremt terreng...

    Dere skal ha all ære for å følge opp kjempefint :-)

    SvarSlett
  2. Ser ut som valpene er blitt større siden igår, ja. Embla er nok den fødte valpemamma :)
    Vi følger spent med på oppdateringer og bilder - er innom bloggen mange ganger om dagen :)

    SvarSlett
  3. Til Mona - det er ikke noe problem nei. Du har helt rett - der er ingen. Bare hundeklør...:-)

    SvarSlett
  4. Ok, da er temaet uaktuelt for denne gangen ;o)

    SvarSlett